Private Lease nieuwe CLIO

U rijdt de nieuwe CLIO Private Lease al vanaf € 279,- per maand.

Kijk hier voor meer info over uitvoeringen en prijzen.

De nieuwe Renault CLIO - moderner en expressiever

De nieuwe Renault Clio bezit de sensuele vormen van de vorige generatie en oogt eleganter en dynamischer vanuit alle hoeken. Hij is expressiever, maar behoudt zijn slanke profiel. De motorkap valt op door de gebeeldhouwde karakterlijnen. De grille is vergroot en de voorbumper heeft een meer uitgesproken vormgeving met een grotere centrale luchtinlaat voor optimale motorkoeling.

Qua afmetingen is de nieuwe Renault Clio 14 mm korter dan zijn voorganger, maar biedt daarbij wel een ruimer interieur. De carrosserie is tot 30 mm lager voor betere aerodynamische eigenschappen en een extra atletische houding. Daaraan dragen ook de 17-inch wielen bij (afhankelijk van uitvoering). Details als de haaienvin antenne, full-LED-verlichting, verzonken achterklep en verchroomde raamomlijsting zorgen samen voor een modernere en kwalitatief hoogwaardige uitstraling.

Carroserie

Carrosseriekleuren

De nieuwe Clio is verkrijgbaar in diverse nieuwe carrosseriekleuren, waaronder Orange Valencia, Brun Vison en Bleu Celadon. De kleur Orange Valencia straalt het energieke karakter van de Clio uit en biedt een ongekende diepte en glans dankzij de speciale vernislaag die voor het eerst in de auto-industrie wordt toegepast. In totaal is de nieuwe Clio leverbaar met keuze uit elf carrosseriekleuren en drie exterieurpakketten (rood, oranje en zwart) om de auto verder te personaliseren.

Luchtgeleiders

Het is de eerste Clio die voorzien is van luchtgeleiders bij de voorste wielkasten. Die dragen bij aan het verminderen van de luchtweerstand en het optimaliseren van de aerodynamica ter verlaging van het brandstofverbruik. Als bonus geven ze de Clio een extra sportieve look.

Koplampen

De nieuwe Clio is standaard uitgerust met full-LED-koplampen met de herkenbare C-vormige lichtsignatuur van Renault. Die geven de Clio een expressieve uitstraling, extra versterkt door het elegante diamantmotief aan de bovenzijde van de koplampunit.

Bagageruimte

De bagageruimte is zo rechthoekig mogelijk ontworpen. Het high-end BOSE-audiosysteem is volledig geïntegreerd en neemt daardoor geen ruimte in beslag. De inhoud van de kofferbak is vergroot tot 391 liter (+26 liter) en is daarmee de ruimste in deze klasse. De dubbele bodem vereenvoudigt het inladen van spullen, terwijl bij neergeklapte achterbank een volledig vlakke laadvloer ontstaat.

Achterlichten

Achterlichten

Net als de koplampen zorgen ook de opvallende achterlichten voor een expressieve look, met een C-vormige signatuur en een 3D-effect dat zorgt voor meer diepte. Het derde remlicht boven de achterruit is langer en dunner van vorm.

Zijaanzicht

Het slanke profiel van de vorige generatie Clio – aangezet door de deurgrepen van de achterportieren, die verwerkt zijn in het achterste zijruitje – is verder verfraaid met een verchroomde raamomlijsting en hoogglans zwarte afwerking voor de B-stijl en de achterste portiergrepen. De onderste zijpanelen in de carrosserie zijn uitgehold en de CLIO-belettering is verchroomd. Samen zorgen ze voor een modernere en kwalitatief hoogwaardige uitstraling.

Achterzijde

De achterzijde wordt gekenmerkt door verchroomde lijsten, net als aan de zijkant, terwijl de uitsnijding van de achterruit zorgt voor een naadloze verbinding van de achterklep met de carrosserie. Het ontwerp van de achterklep, vooral bij de aansluiting met de achterbumper, zorgt eveneens voor een kwalitatief hoogwaardige uitstraling.

Motoren nieuwe CLIO

Benzinemotoren

TCe 100

Deze nieuwe turbobenzinemotor met 100 pk/160 Nm maakt de gloednieuwe CLIO enorm responsief en flexibel terwijl het brandstofverbruik wordt beperkt. De distributieriem zorgt ervoor dat de onderhoudskosten laag blijven. Hij is beschikbaar:

  • met een handgeschakelde vijfversnellingsbak (99 g/CO2 - het beste niveau in zijn klasse);
  • met een automatische X-TRONIC-versnellingsbak* (maximale flexibiliteit in de stad en een D-STEP-functie voor meer comfort);
  • voor LPG, met een handgeschakelde versnellingsbak* (wat zorgt voor lagere kosten bij een volle tank LPG).

* leverbaar eind 2019

TCe 130 EDC GPF

130 pk, 240 Nm koppel, EDC-versnellingsbak met twee koppelingen en zeven versnellingen en schakelflippers op het stuur. Deze turbobenzinemotor met vier cilinders en rechtstreekse injectie biedt uitstekende prestaties en maximaal rijplezier.

Dieselmotor

Blue dCi 85

De nieuwste toevoeging aan een effectief bevonden generatie: deze nieuw dieselmotor biedt veel rijplezier én is zuinig. Dankzij de handgeschakelde zesversnellingsbak en de 220 Nm koppel is de motor ideaal om tijdens alle typen ritten brandstof te besparen.

Hybride benzinemotor

De nieuwe CLIO E-TECH biedt de veelzijdigheid en hybride technologie van de CLIO én de expertise van Renault Z.E. met elektrisch rijden (beschikbaar vanaf 2020).

Nieuwe Renault Clio R.S. Line

Nieuw label geïnspireerd op Renault Sport

Renault Sport introduceert de nieuwe R.S. Line voor de Clio ter vervanging van de GT-Line van de vorige generatie. De GT-Line was de voorloper op het gebied van sportieve exterieurpakketten en heeft in grote mate bijgedragen aan de Renault Sport-modelstrategie op alle markten. Met een verbeterd en omvangrijker pakket is R.S. Line meer dan alleen een naamswijziging.

De R.S. Line biedt een sportievere look en voldoet daarmee aan de verwachtingen van klanten die zich steeds vaker willen onderscheiden op het gebeid van dynamische uitstraling.

De R.S. Line heeft ook een sterkere band met de high-performance R.S.-modellen. Het nieuwe label biedt alle belangrijke in- en exterieurkenmerken van Renault Sport. Aan de buitenzijde is de Clio R.S. Line voorzien van de F1-voorvleugel, een herkenbaar designdetail van alle R.S.-modellen. Andere zaken zijn de specifieke 17-inchwielen, de honingraatgrille en de atletischer gevormde achterzijde.

Binnenin onderscheidt de Clio R.S. Line zich met zijn sportstoelen met extra zijdelingse steun, carbon-look inzetstukken, een met geperforeerd leder bekleed stuurwiel met R.S.-logo, aluminium pedalen en rode details die aansluiten op de stiknaden van de stoelen en het stuurwiel.

Nieuwe Renault Clio INITIALE PARIS

Nieuwe INITIALE PARIS-kenmerken voor nieuwe Clio

De Captur, Scénic, Talisman, Koleos en Espace zijn reeds leverbaar in de exclusieve uitvoering INITIALE PARIS. Het rijtje wordt nu weer aangevuld met de nieuwe Clio, met een nieuwe ontwerpstijl dat het beste van Renault vertegenwoordigt.

Het exterieur van de Clio INITIALE PARIS onderscheidt zich met elegante details, zoals verchroomde detaillering voor de raamomlijsting, onderste portierbeschermers en grille met het INITIALE PARIS-logo, dat ook terugkomt op de voorspoiler. De elegante uitstraling wordt verder versterkt door de haaienvinantenne en de exclusieve lichtmetalen 17-inch INITIALE PARIS-wielen. Het interieur van de Clio INITIALE PARIS is verkrijgbaar in twee kleurthema’s: zwart of zandgrijs. Ook exclusief voor deze versie zijn de extra dikke en met leder beklede stoelen met een specifiek design. Ook het met leder beklede stuurwiel bevat speciaal schuimrubber.

De nieuwe INITIALE PARIS zet het succesverhaal van bijzondere en opvallende Clio-uitvoeringen voort sinds de lancering van de Clio Baccara in 1991 en biedt automobilisten een unieke sfeer aan boord.

Nieuwe CLIO: het beste van alle voorgaande generaties

“De vijfde generatie Clio is heel belangrijk voor Renault, want het is de populairste auto in zijn segment en de op één na bestverkochte auto in heel Europa. De Clio is een icoon en de nieuwste generatie verenigt het beste van alle voorgaande generaties. Het uiterlijk van de Clio IV trok veel nieuwe klanten en doet dat nog steeds. Daarom hebben we dat DNA gehandhaafd en er moderniteit en elegantie aan toegevoegd. Het interieur is juist revolutionair gewijzigd. Het heeft een kwalitatief aanzienlijk hoogwaardigere uitstraling, is verfijnder en bevat meer technologie. Dit is de beste Clio ooit.”

Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design

1_COLL_Wireless

Draadloos opladen

De nieuwe Clio bevindt zich in de voorhoede van zijn segment, met een draadloos oplaadsysteem voor de telefoon in het onderste gedeelte van de middenconsole. Plaats uw smartphone gewoon op de pad voor de versnellingshendel en deze laadt automatisch op.

2_COLL_Android_Apple

Android Auto & Apple Carplay

Het nieuwe Renault EASY LINK-multimediaplatform is ergonomisch, intuïtief en modern. Het is compatibel met Android Auto en Apple CarPlay en wordt geleverd met een lay-out die lijkt op een smartphone. De nieuwe Clio-passagiers kunnen elk scherm personaliseren met widgets.

3_COLL_Slimme_Navigatie

Slimme navigatie

De nieuwe Clio is uitgerust met de grootste schermen (10 en 9.3 inch) in de voertuigcategorie. Op de schermen wordt het slimme 4G-verbonden 3D-navigatiesysteem weergegeven. Het systeem bevat Google (adreszoeken), TomTom (verkeersinformatie) en Coyote (gevarenzonewaarschuwingen) met automatische updates. De interface omvat ook automatische noodoproepen in geval van een ongeluk.

Evolutie en Revolutie

Met het design volgens het principe ‘Evolutie en Revolutie’ biedt de nieuwe Renault Clio een volwassener carrosserieontwerp en een compleet nieuw interieur. Met zijn fraai gebeeldhouwde vormen en zelfverzekerde voorzijde straalt de nieuwe Clio dynamiek uit en oogt hij vooruitstrevend, terwijl hij onmiddellijk herkenbaar is als Clio. 100% van de onderdelen zijn compleet nieuw. In het nieuwe interieur is duidelijk sprake van een revolutie. Zowel qua design als kwaliteitsuitstraling en technologie is het interieur geïnspireerd op dat van auto’s uit hogere segmenten. Daardoor profiteert de berijder van optimaal gebruiksgemak en uitgebreide functionaliteiten.

Revolutie in het interieur

Je ziet het meteen: een kwalitatief hoogwaardige uitstraling en optimale ergonomie voor de bestuurder waren prioriteiten voor de interieurdesigners van de nieuwe Renault Clio. Het interieur heeft kwalitatief een aanzienlijk hoogwaardigere uitstraling gekregen dankzij fraaie materialen, een zachte afwerking van dashboard, deurpanelen en omlijsting van de middenconsole, en zorgvuldig afgewerkte interieurbekleding. De Smart Cockpit is geheel nieuw en op de bestuurder gericht. De golvende vorm suggereert breedte, maar het dashboard is compacter dan voorheen om meer interieurruimte vrij te maken. De Smart Cockpit van de nieuwe Clio bevat ook meer technologie en onder meer het breedste scherm in het B-segment. Het dashboard is zeer modern en ergonomisch ingedeeld om de bestuurder een optimale rijervaring te bieden. In de Clio zijn voor dit segment unieke innovaties – zoals de elektrische parkeerrem die bijzonder handig is in het stadsverkeer – bereikbaar voor een breed publiek.

Multimediascherm

Het 9,3-inch multimediascherm is een essentieel onderdeel van de Smart Cockpit en het grootste dat ooit in een Renault is gemonteerd. Het verticaal geplaatste en licht gebogen scherm is geïnspireerd op dat van de Espace. Door de plaatsing is het scherm niet alleen optimaal afleesbaar, maar oogt ook het dashboard groter en moderner. Het scherm is naar de bestuurder gedraaid en met het nieuwe, connected EASY LINK-systeem biedt het toegang tot alle multimedia-, navigatie- en infotainmentsystemen, evenals de instellingen van MULTI-SENSE – alles bijzonder eenvoudig in het gebruik.

Digitale meters

Voor het eerst is de Clio uitgerust met een volledig digitaal scherm dat de traditionele analoge meters vervangt. De technologie is rechtstreeks afkomstig uit hogere segmenten. Het TFT-scherm – 7 tot 10 inch in diameter – is op een zeer intuïtieve manier te gebruiken om de rijervaring aan te passen aan de wensen van de bestuurder. Het 10-inchscherm kan ook de navigatiekaart weergeven. Met het 9,3-inch multimediascherm en de grote digitale meter (10-inch) is de nieuwe Renault Clio voorzien van de grootste schermen in zijn segment.

Dashboard

Renault heeft speciale aandacht besteed aan de kwaliteit van het nieuwe dashboard. Dat is verdeeld in drie delen: het bovenste paneel is voorzien van een zachte coating, het eveneens gecoate middenpaneel is naar wens aan te passen en het onderste gedeelte bevat functionele componenten zoals het handschoenenkastje. De golvende vorm geeft het dashboard optisch extra breedte. Die indruk wordt versterkt door de horizontale vorm van de ventilatieopeningen in het midden en aan weerszijden van het dashboard. Onder het centrale scherm bieden ‘pianotoetsen’ en de knoppen voor de aircobediening optimale ergonomie en bedieningsgemak voor de bestuurder.

Stuurwiel

Het nieuwe stuurwiel in de Clio is eleganter en compacter dan het vorige, dankzij de montage van een compacter opgeborgen airbag. Daardoor heeft de bestuurder beter zicht op het instrumentenpaneel. Het stuurwiel laat zich ook prettiger vasthouden dankzij de dikke rand en ondersteuning voor de duimen. De bedieningsknoppen op het stuurwiel zijn verlicht en zorgen samen met de zijdemat verchroomde afwerking voor een kwalitatief hoogwaardige uitstraling.

Middenconsole

De middenconsole is eveneens een belangrijk onderdeel van de Smart Cockpit. Voor een betere ergonomie is de console hoger en biedt die plaats aan een kortere versnellingshendel. De gecoate middenconsole is aan te passen aan het gekozen interieurpakket en voorzien van speciale verlichting langs de buitenrand. De handige bergruimten in het onderste deel van de console bieden passagiers niet alleen gebruiksgemak, maar ook een plek om de smartphone draadloos op te laden.

Stoelen

De stoelen in de nieuwe Clio zouden niet misstaan in auto’s uit een hoger segment. Ze bieden optimale steun dankzij de langere zitting en vorm die het lichaam meer omvat. De zachte schaal zorgt voor meer knieruimte voor passagiers achterin. De kommavormige hoofdsteunen zorgen niet alleen voor beter zicht naar achter, maar ook een ruimtelijker gevoel vanuit de achterbank. Renault heeft extra aandacht besteed aan de gebruikte materialen, net als ook voor het dashboard. Daardoor is de uitstraling van het interieur van onmiskenbaar hogere kwaliteit. De stoelen zijn ergonomischer gevormd en eenvoudiger te verstellen.

Deurpanelen

Ook voor de bekleding van de deurpanelen zijn ongekend zachte materialen beschikbaar. De gecoate panelen zijn voorzien van grote inzetten die – zoals op de armsteunen – leverbaar zijn in een groot aantal kleurenschema’s. De inzetten zijn voorzien van zachte, indirecte sfeerverlichting.

Personaliseren

Kopers van de nieuwe Clio kunnen de auto verregaand aanpassen aan hun persoonlijke smaak. Daarvoor zijn verschillende optiepakketten beschikbaar waarmee het aanzien van de middenconsole, het dashboard, de deurpanelen, het stuurwiel en de armsteunen verandert. Er is keuze uit acht designthema’s en een uitgebreid voor de lijn die tussen de ventilatieopeningen over de volle breedte van het dashboard loopt. Ook is sfeerverlichting in acht kleuren beschikbaar.

Vijfde generatie Renault CLIO

Renault presenteert de volledig nieuwe CLIO. Sinds de introductie van de eerste generatie in 1990 zijn circa vijftien miljoen exemplaren verkocht. Daarmee is de CLIOwereldwijd het bestverkochte model van Groupe Renault. Sinds 2013 staat de CLIO zelfs aan de top van het B-segment in Europa – sinds 2012 noteert Renault elk jaar wéér hogere verkoopcijfers voor de CLIO.

De vijfde generatie CLIO is opnieuw moderner en atletischer en bezit hetzelfde DNA dat al bijna dertig jaar verantwoordelijk is voor succes. Het nieuwe model bouwt voort op de sterke punten van de vorige generaties.

  • Net als de CLIO I van 1990 bezit de nieuwe generatie “alle kenmerken van een geweldige auto”. Het model is voorzien van technologie uit duurdere modellen zoals de Mégane en Espace.
  • Net als de CLIO II biedt hij indrukwekkende interieurruimte en hoogstaand comfort.
  • Net als de CLIO III heeft hij opnieuw een kwalitatief hoogwaardiger uitstraling.
  • Net als de CLIO IV heeft de nieuwe Clio een krachtige uitstraling, met een designtaal die het gehele aanbod van Renault heeft geïnspireerd en is uitgegroeid tot een handelsmerk van Renault.