De nieuwe CLIO is nu ook verkrijgbaar in E-TECH Hybrid uitvoering. Dit zorgt voor zuiniger en bewuster rijden, maar doet niks af aan het ongekende rijplezier. Met de CLIO E-TECH kunt u uw alledaagse ritten uitvoeren zonder brandstof te verbruiken en voor de grotere ritten. zoals b.v. tijdens de vakantie, kunt u de benzinemotor aanspreken. De nieuwe CLIO E-TECH biedt in alle veiligheid een spannende belevenis dankzij de combineerde 140 pk. Dankzij de Hybrid-technologie is de CLIO E-TECH in staat zichzelf op te laden tijdens het rijden. Hierdoor verbruikt u tot wel 40% minder brandstof dan bij een reguliere benzinemotor wanneer u op de snelweg of in de stad rijdt. De auto is 100% CLIO met een geweldige actieradius. En dat zonder stekkers! Op de motor na is de E-TECH uitvoering gelijk aan de CLIO in benzine-uitvoering. Kijk op de CLIO modelpagina voor alles m.b.t. het in- en exterieur.

Eigenschappen CLIO E-TECH Hybrid

  • Wat is de actieradius en maximumsnelheid bij 100% elektrisch aandrijving?
    Bij 100% elektrische aandrijving kunt u 4 km volledig elektrisch rijden en een maximum snelheid behalven van 60 km/u. Bij stadsgebruik rijdt u 80% elektrisch.
  • Hoe werkt het opladen van de batterij?
    De nieuwe CLIO E-TECH Hybrid wint energie terug tijdens het rijden. Bijvoorbeeld tijdens het remmen.
  • Wat is het gemiddelde brandstof verbruik?
    Bij gecombineerd verbruik kunt u vanaf 4.5L / 100 km rijden (WLTP-norm).
  • Wat is de CO2-uitstoot?
    Bij gecombineerd gebruik begint de uitstoot vanaf 100g / km (WLTP-norm).

De voordelen van E-TECH op een rij:

  • Duurzamer rijden
  • Besparen op de brandstofkosten

Voor zowel hybride als plug-in hybride auto’s geldt een bijtelling van 22%.

Foto captur en clio

E-TECH of E-TECH Plug-in?

Renault is altijd pionier geweest op het gebied van elektrisch rijden. Samen met het Renault F1 Team hebben zij het innovatieve en exclusieve E-TECH-technologie ontwikkeld. Met deze technologie, die door 150 patenten is beschermd, bouwden ze twee sterke en zuinige hybride motoren. Dit zijn de verschillen:

  • E-TECH: Een auto met een hybride motor die zichzelf oplaadt tijdens het rijden. Hier komen geen stekkers aan te pas.
  • E-TECH Plug-in: Een auto met een hybride motor (b.v. de CAPTUR Plug-in Hybrid) die u kunt opladen aan netstroom door middel van een stekker. 

Tot 80% elektrisch rijden in de stad

De nieuwe CLIO E-TECH Hybrid heeft zowel een elektrische motor als een verbrandingsmotor met een efficiënte automatische versnellingsbak. Dit zorgt ervoor dat u volledig elektrisch kunt starten en geoptimaliseerd elektrisch kunt rijden tot wel 80% van de stadsritten. Dit is niet alleen goedkoper, maar ook bewuster voor het milieu.

Fantastische rijbeleving

De nieuwe CLIO E-TECH Hybrid maakt het mogelijk om zowel veilig als krachtig met het verkeer mee te gaan. Dankzij het directe reactievermogen van de 140 pk sterke motor en de automatatische versnellingsbak kunt u snel accelereren.

Efficiënt zowel in de stad als op de snelweg

Met een hybride Renault verbruikt u tot wel 40% minder brandstof dan bij een reguliere benzinemotor wanneer u op de snelweg of in de stad rijdt. De nieuwe CLIO E-TECH heeft een geweldige actieradius en heeft geen stekkers nodig. 

Hybride: balans tussen rijden op elektriciteit en benzine

E-TECH is de innovatieve en exclusieve technologie van Renault. De technologie wordt beschermd middels 150 patenten, is ontwikkeld in samenwerking met de Renault F1-teams én is gebaseerd op onze expertise op het gebied van elektrisch rijden.

In het E-TECH Hybrid-aandrijfsysteem wordt een benzinemotor gecombineerd met 2 elektrische motoren en een accu. De hybride modellen worden voorzien van een automatische versnellingsbak en zijn efficiënt en effectief op het gebied van energiebeheer. U legt nu nóg grotere afstanden af in de volledig elektrische modus.

Probleemloos elektrisch rijden

Dankzij het volledig elektrisch starten en het energie terugwinsysteem kunt u met de hybride auto's van Renault extra ver rijden in de elektrische modus.

De E-TECH-technologie zorgt ervoor dat het accelereren een kick geeft en maakt het uitvoeren van manoeuvres enorm eenvoudig. Zo profiteert u van heerlijk comfort en een goede handelbaarheid.

Onze hybride auto's worden voorzien van een automatische versnellingsbak die ook zelf schakelt tussen de benzine- en de elektrische motoren. Zo kunt u zich beter op de weg richten.

Zelf slim overschakelen

Met de schakelaar kan de bestuurder wisselen tussen hybride en elektrisch rijden, mits de accu voldoende is opgeladen.

De automatische versnellingsbak in de hybride auto's schakelt soepel. Hij schakelt tussen de hybride en elektrische modus op basis van 2 factoren:

  • het indrukken van het gaspedaal
  • het laadniveau van de accu

De auto wordt automatisch in de elektrische modus gestart en blijft in deze modus staan tot er een snelheid van tussen de 70 km/u en 130 km/u is bereikt. Als er extra vermogen nodig is of als de accu niet voldoende is opgeladen, activeert de auto de benzinemotor.

Renault MULTI-SENSE

Met de MULTI-SENSE knop kan de bestuurder uit de volgende 3 rijmodi kiezen voor een andere rijbeleving en verschillende aandrijfmodi

ECO

my sense

sport

Versieprijzen CLIO Hybrid

MOTOR

UITVOERING

kW / pk

FISCALE WAARDE €

CONSUMENTENADVIESPRIJS

CLIO Hybrid 140

Zen

103 / 140

22.200,00

€ 22.990,00

 

Intens

103 / 140

24.200,00

€ 24.990,00

 

Série Limitée E-TECH

103 / 140

26.200,00

€ 26.690,00

 

R.S. Line

103 / 140

26.400,00

€ 27.190,00

 

Initiale Paris

103 / 140

27.700,00

€ 28.490,00