De Renault ZOE stimuleert je zintuigen. De compacte, strak vormgegeven Renault ZOE barst van de energie. Deze moderne, elektrische stadsauto zal je leven op zijn kop zetten. De Renault ZOE heeft een actieradius van 400 km NEDC*. Dankzij onze nieuwe Z.E. 40-batterij kun je met de Renault ZOE nu 300 echte kilometers rijden. Een nieuw record!

Kijk hier om meer te lezen over zakelijk rijden met de Renault ZOE.

Actieradius Renault ZOE

We zetten onze expertise en ervaring elke dag in om meer te innoveren zodat je actieradius nog groter wordt. Houd de actieradius van je Renault ZOE in de gaten. Net als bij auto's met een verbrandingsmotor zijn er meerdere factoren die invloed hebben op het energieverbruik van je elektrische auto.

De batterij en opladen

Je Renault ZOE opladen? Het is net als tanken ... maar dan thuis! Je Renault ZOE met nieuwe Z.E. 40 batterij (41 kWh-batterij) opladen is gemakkelijk. Ontdek onze laadoplossingen. Het opladen van een elektrische auto is net zo eenvoudig als het voltanken van een auto die op benzine of diesel rijdt. Eenmaal aangesloten op een laadpunt zorgt de auto zelf voor een volle batterij. Opladen is overal mogelijk: thuis, bij de supermarkt of langs de snelweg: waar je maar wilt.

Ruim 7500 openbare laadpunten

Nederland telt ruimt 7500 publiekelijk bereikbare oplaadpunten. Het is de bedoeling dat Europa vanaf 2020 totaal 450.000 laadpunten telt. Voor Nederland gaat het om een doelstelling van 18.000 laadpunten en voor België 21.000 laadpunten. De Renault ZOE met nieuwe Z.E. 40 batterij is de eerste betaalbare 100% elektrische auto met een actieradius van 400 km NEDC. (NEDC is de officiële Europese testmethode en maakt het mogelijk auto's op de actieradius met elkaar te vergelijken).

Bereken hoe ver je rijdt

Ontdek hoe ver je kunt gaan met de Renault ZOE. Wijzig de snelheid, kies een andere rijmodus en wijzig de temperatuur. Vind eenvoudig laadpunten

Prijzen Renault ZOE met batterijhuur

Renault biedt de mogelijkheid om de ZOE aan te schaffen en de batterij te huren. Hiermee is de aanschafprijs van de renault ZOE lager en geeft je maximale gemoedsrust:

  • Je betaalt alleen voor wat je nodig hebt: het tarief van de batterijhuur is afgestemd op je persoonlijke behoeften
  • Je bent altijd verzekerd van een goed werkende batterij: bij minder dan 75% capaciteit wordt deze gerepareerd of vervangen
  • Zorgeloos rijden: gratis volledige Renault Route service en Renault biedt je een mobiliteitsoplossing als de auto niet meer kan rijden
  • Bij verkoop kan het batterijhuurcontract eenvoudig en zonder kosten worden overgedragen aan een andere partij

Prijs Renault ZOE met batterijkoop

Naast batterijhuur kun je ook kiezen voor batterijkoop.

  • Je betaalt de aanschafprijs van de auto inclusief de batterij, zonder maandelijkse verplichtingen voor de batterijhuur
  • Je bent niet gebonden aan een maximaal aantal kilometers in een batterijhuur contract
  • Garantieduur batterij: 8 jaar of 160.000 km (hetgeen het eerst wordt bereikt. Dit is inclusief de prestatie van de batterij van minimaal 66% van de originele capaciteit)

De consumentenadviesprijs van de Renault ZOE met 22 kWh batterij is €30.390,-. De Renault ZOE Life i.c.m. Z.E. 40 batterij en 400 km NEDC-range €32.890,-.

De voordelen van het huren van een batterij

Als je gebruikmaakt van de batterijhuurservice profiteer je van een goed presterende Renault ZOE met nieuwe Z.E. 40 batterij (41 kWh-batterij) , is de aankoopprijs lager en wordt je dagelijkse leven eenvoudiger. De maandelijkse kosten voor deze huurservice worden aan de hand van de volgende prijslijst berekend. Kijk hier voor meer informatie over het opladen en huren van de batterij. Maandelijkse huurprijs van de batterij is inclusief Renault Route Service en inclusief BTW maar exclusief batterij verzekering van € 9,35 per maand.

Snelheid

Hoe sneller je rijdt, hoe meer energie je nodig hebt om je snelheid te behouden.

Rijstijl

Maak gebruik van Z.E.-technologieën, zoals de ECO-modus of de terugwinning van energie tijdens het remmen.

Topografie

Wanneer je berg op rijdt, heeft je energieverbruik invloed op je actieradius. Je wint energie terug wanneer je berg af rijdt.

Temperatuur

Over het algemeen biedt de Z.E. 40-batterij een maximale actieradius van 300 km in de zomer en 200 km in de winter.

Ontdek het comfort van de nieuwe Renault ZOE

Ontdek het comfort van de nieuwe Renault ZOE

Comfort en gemoedsrust of rijplezier? In de Renault ZOE heb je het allemaal! Schone lucht, rust, cool interieur, ideale temperatuur, een scala aan voorzieningen om het rijden te vergemakkelijken: we hebben aan alles gedacht om het je naar de zin te maken.

Automatische versnellingsbak

Ervaar echt rijgenot. De nieuwe Renault ZOE wordt standaard uitgerust met een automatische versnellingsbak. Het koppel is direct beschikbaar en biedt in elke situatie een lineaire acceleratie.

Elektronische airconditioning

Selecteer en regel je ideale temperatuur tot op de graad nauwkeurig. In de ECO-modus wordt het stroomverbruik van de airconditioning beperkt om de actieradius te vergroten.

Take care by Renault pakket

Het Take Care pakket is standaard op het Bose® uitrustingsniveau. De auto is voorzien van een vervuilingssensor en een ionisator en daarmee volledig uitgerust om jou comfort te bieden

Regen- en lichtsensoren

Een flinke stortbui? Schemering? De ruitenwissers en lichten van je Renault ZOE gaan automatisch aan wanneer je ze nodig hebt.

Elektrisch inklapbare buitenspiegels

Wil je je deurspiegels inklappen? Dat is eenvoudig! Druk op de daarvoor bestemde knop.

Sleutels? Handsfree Card

Je hoeft niet meer te zoeken naar je sleutels of te onthouden waar ze zijn! Je kunt je Renault ZOE altijd openen en afsluiten met de Handsfree Card.

De geavanceerde technologie van de Renault ZOE

De Renault ZOE is voorzien van de meest geavanceerde elektrische technologie tot nog toe. Innovatie om jou te dienen. Op het design van de Renault ZOE zijn meer dan 60 patenten aangevraagd. Het is dan ook de crème de la crème wat betreft elektrische technologie!

Nieuwe Z.E.40-batterij

Renault is trots om het eerste bedrijf te zijn dat een volledig elektrisch voertuig biedt met een reële actieradius van 300 km (400 km NEDC)! De Z.E. heeft de lat op de markt hoger gelegd De Z.E. 40-batterij biedt rijgenot, comfort en stilte aan alle bestuurders.

Caméléon™-lader aan boord

Alle Renault ZOE-voertuigen zijn uitgerust met onze gepatenteerde Caméléon™-lader. Afhankelijk van welke versie je kiest, kan deze 2 tot 43 kW leveren aan de batterij. Je kunt in slechts 30 minuten opladen tot een actieradius van 120 km* als je een geschikt laadpunt gebruikt.

Bose® audiosysteem

Luister je graag naar muziek terwijl je rijdt? Verwen jezelf! Dankzij de ongekende stilte die de nieuwe Renault ZOE biedt en het Bose® 6.1 audiosysteem kun je elke rit opnieuw optimaal genieten.

ZOE ervaringen

Is zo’n elektrische auto nou gedoe of gemak? Duur of goedkoop? En sta je snel met een lege accu langs de weg? Lees hier het interview met Tony Kasel die zijn ervaring met de Renault ZOE met je deelt.

Waarom elektrisch rijden?

Iedereen die een elektrische auto heeft (proef-) gereden en de daarbij horende sensatie zal beamen dat het gewoon heerlijk rijdt. Geen vibraties, stil en ook met de Renault ZOE toch wel een behoorlijke trekkracht in de sprint. Voor ons persoonlijk was het een ecologische vraagstuk gepaard gaande met de onafhankelijkheid van de olie-industrie. Dat is ons grotendeels gelukt gezien we een overschot hebben aan zonne-energie die we nu gebruiken om de Renault ZOE vooral thuis te laden.

Heb je weleens te maken met vooroordelen?

Oja, vooral over bereik. Je kunt er niet mee naar zuid-Frankrijk b.v. Men kijkt je dan heel verbaasd aan dat ook met de Renault ZOE prima kan tegenwoordig. De laadinfrastructuur is in de afgelopen 4 jaar dat we de Renault ZOE rijden zo enorm snel ontwikkelt dat je West Europa tegenwoordig prima kan berijden. En het gaat maar verder.

Is elektrisch rijden duur?

Als je het slim aanpakt niet. Rekent men dat een Renault ZOE ~ 5 km per kW verbruikt en juist dit uit je zonnepanelen haalt is de rekensom gauw gemaakt. Voorbeeldje. Normaal leverden we een 1.300 kWh per jaar terug aan de energie maatschappij. Dat gebruiken we nu met de Renault ZOE en x 5 km/kWh is toch een 6.500 km/jaar voor "nop". Reken je b.v. een zuinige diesel is toch een € 0,06 / km aan brandstofkosten. Voor een Renault ZOE met de normale stroomtarief (dus zonder zonnepanelen) € 0,03 / km. En de onderhoudskosten per jaar zijn echt een lachertje. We huren de accu van Renault maar dat rekent zich grotendeels terug door geen wegenbelasting en je hebt een garantie voor de accu prestaties.

Waarom is de keuze gevallen op de Renault ZOE?

Zijn eenvoud als elektrische auto, betaalbaar als particulier en toch wel haar revolutionaire laadtechniek. Welke laadsnelheid AC ook wordt aangeboden, deze wordt door de Renault ZOE maximaal benut en dus is altijd de laadtijd minimaal met een maximale resultaat. De accu van onze eerste Renault ZOE had na ruim 80K kilometers nog een capaciteit van 90% van de oorspronkelijke waarde. Dus de betrouwbaarheid van de accu’s is echt super te noemen.

Is snelladen makkelijk?

Is niet anders dan gewoon thuisladen of aan de standaard laadpaal in de stad. Stekker erin en activeren met pas of app. De Renault ZOE regelt het verder.

Hoe zijn de reacties van mensen uit je omgeving?

Allemaal zijn ze enthousiast in de ervaring er mee te hebben gereden. Alleen het bereik vindt men nog eng. Maar nu we zelf de nieuwe generatie accu (310 praktijk km's per lading) in de Renault ZOE hebben en met deze getallen nogmaals het gesprek in gaan, is het voor velen echt nu een overweging geworden. Maar je ziet het ook aan de verkoopgetallen dit jaar voor pure elektrische auto's.

Is de elektrische auto een aanrader?

Absoluut, na 4 jaar Renault ZOE is het voor ons als familie duidelijk. Met alle gewenning en leren elektrische auto te rijden in het begin, er komt geen auto met verbrandingsmotor meer bij ons op het erf.