Voor het vervoeren van goederen in grote volumes is het noodzakelijk om een bedrijfswagen te hebben die dit aankan. Door de royale ruimte die aanwezig is bij een bedrijfswagen met polyvolume, kunt u tot wel 11 europalets vervoeren. Polyvolume is alleen mogelijk op de Renault Master.

Algemene kenmerken van een polyvolume bedrijfswagen:

  • Wordt fiscaal als zuiver bedrijfswagen beschouwd
  • 2 tot 7 zitplaatsen
  • Rijbewijs B of C en beschikbaar met trekhaak
  • Laadvolume tot 25m³
  • Voor- of achterwielaandrijving

Wilt u weten wat er voor u mogelijk is bij een Renault Master met polyvolume, neem dan contact op met onze accountmanagers.

Renault Master Polyvolume
Renault Master Polyvolume

De voordelen van polyvolume

Eigengewicht

Het eigengewicht van een Renault Master met polyvolume is een stuk lager. Doordat er minder staal noodzakelijk is voor de sterkte van de opbouw, door de voorwielaandrijving, door het ontbreken van de extra banden van de dubbele montering op de achteras en door het vervallen van het cardan en tussenas.

Goedkoper per m³ en kg

Polyvolume is per m³ goedkoper en per kg goedkoper. Door een grotere volume wordt een besparing op inhoud en gewicht bereikt.

Geen laadlift

Er zijn geen onderhoudskosten en jaarlijkse keuringskosten van een laadlift. Het laden en lossen gaat sneller en maakt minder lawaai.

Geluidsniveau

Geluidsniveau polyvolume. Het geluidsniveau in de cabine is bijzonder laag door het gebruikte platformchassis. Dit komt het rijcomfort van de chauffeur ten goede.

Stabiliteit

De bevestigingspunten van de as aan de opbouw liggen veel verder uit elkaar dan bij een standaard chassiscabine. Dit werkt - evenals het gemiddeld 400 mm lager liggende zwaartepunt van de belading - extra mee aan de stabiliteit van de Renault Master met polyvolume.

Rijeigenschappen

De voorwielaandrijving staat garant voor uitstekende rijeigenschappen.

Stabiliteit

De lange wielbasis van de Renault Master met polyvolume draagt eveneens bij tot een grotere dynamische stabiliteit.

Gunstiger brandstofverbruik

Door de lagere opbouwhoogte is er minder frontaal oppervlak en door de aerodynamische vormgeving een lagere luchtweerstandscoëfficiënt. Dit resulteert in een aanzienlijk gunstiger brandstofverbruik.

Besparing arbeidskosten

Per rit zijn er op jaarbasis per volume en/of gewicht minder ritten noodzakelijk en dus minder arbeidsuren. Dit levert een besparing op bedrijfskosten op.

ARBO technisch

Ook ARBO technisch levert de Renault Master met polyvolume besparing op. De lage instap vergt minder energie en belast een chauffeur minder bij het regelmatig in en uit de laadruimte stappen, wat weer letstel kan voorkomen.

Uitstraling

Voordeel m.b.t. de uitstraling van een Renault Master met polyvolume. De moderne vormgeving maakt de polyvolume bedrijfswagen tot een opvallende verschijning op de weg.

Vlakke zijwanden

De grote vlakke zijwanden bieden een uitstekende mogelijkheid voor een efficiënte belading of inbouw. Het is bovendien een ideale ruimte voor het aanbrengen van bedrijfsreclame aan de buitenkant.

Afwerking

De zeer verzorgde afwerking en de gebruikte materialen geven de polyvolume bedrijfswagen een uitstraling van kwaliteit en degelijkheid.