De Renault Clio bezit de sensuele vormen van de vorige generatie en oogt eleganter en dynamischer vanuit alle hoeken. Hij is expressiever, maar behoudt zijn slanke profiel. De motorkap valt op door de gebeeldhouwde karakterlijnen. De grille is vergroot en de voorbumper heeft een meer uitgesproken vormgeving met een grotere centrale luchtinlaat voor optimale motorkoeling.
Qua afmetingen is de Renault Clio 14 mm korter dan zijn voorganger, maar biedt daarbij wel een ruimer interieur. De carrosserie is tot 30 mm lager voor betere aerodynamische eigenschappen en een extra atletische houding. Daaraan dragen ook de 17-inch wielen bij (afhankelijk van uitvoering). Details als de haaienvin antenne, full-LED-verlichting, verzonken achterklep en verchroomde raamomlijsting zorgen samen voor een modernere en kwalitatief hoogwaardige uitstraling.
Kijk voor hier de nieuwe Renault Clio Full Hybrid.
Extra uitrusting op de Renault CLIO Business zijn een EASY LINK multimedia- en navigatiesysteem (ook te gebruiken via Apple CarPlayTM en Android AutoTM) met 7” touchscreen inclusief Tom Tom® LIVE navigatie met kaart Europa, parkeersensoren achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels en een met leder bekleed stuurwiel.
Nog meer kwaliteit, nog meer technologie. Veel elementen uit de hogere segmenten vind je nu in de in de Renault CLIO Business. Hij is slim, verleidelijk, technologisch geavanceerd, luxe en zeer comfortabel.
De lagere fiscale waarde zorgt voor een lagere bijtelling, en Renault doet daar nog eens extra uitrusting bij. Zonder dat je bijtelling omhoog gaat. Zo houd je als leaserijder ruimte in je portemonnee voor andere leuke zaken.
Renault Sport introduceert de nieuwe R.S. Line voor de Clio ter vervanging van de GT-Line van de vorige generatie. De GT-Line was de voorloper op het gebied van sportieve exterieurpakketten en heeft in grote mate bijgedragen aan de Renault Sport-modelstrategie op alle markten. Met een verbeterd en omvangrijker pakket is R.S. Line meer dan alleen een naamswijziging.
De R.S. Line biedt een sportievere look en voldoet daarmee aan de verwachtingen van klanten die zich steeds vaker willen onderscheiden op het gebeid van dynamische uitstraling.
De R.S. Line heeft ook een sterkere band met de high-performance R.S.-modellen. Het nieuwe label biedt alle belangrijke in- en exterieurkenmerken van Renault Sport. Aan de buitenzijde is de Clio R.S. Line voorzien van de F1-voorvleugel, een herkenbaar designdetail van alle R.S.-modellen. Andere zaken zijn de specifieke 17-inchwielen, de honingraatgrille en de atletischer gevormde achterzijde.
Binnenin onderscheidt de Clio R.S. Line zich met zijn sportstoelen met extra zijdelingse steun, carbon-look inzetstukken, een met geperforeerd leder bekleed stuurwiel met R.S.-logo, aluminium pedalen en rode details die aansluiten op de stiknaden van de stoelen en het stuurwiel.
De Captur, Scénic, Talisman, Koleos en Espace zijn reeds leverbaar in de exclusieve uitvoering INITIALE PARIS. Het rijtje wordt nu weer aangevuld met de nieuwe Clio, met een nieuwe ontwerpstijl dat het beste van Renault vertegenwoordigt.
Het exterieur van de Clio INITIALE PARIS onderscheidt zich met elegante details, zoals verchroomde detaillering voor de raamomlijsting, onderste portierbeschermers en grille met het INITIALE PARIS-logo, dat ook terugkomt op de voorspoiler. De elegante uitstraling wordt verder versterkt door de haaienvinantenne en de exclusieve lichtmetalen 17-inch INITIALE PARIS-wielen. Het interieur van de Clio INITIALE PARIS is verkrijgbaar in twee kleurthema’s: zwart of zandgrijs. Ook exclusief voor deze versie zijn de extra dikke en met leder beklede stoelen met een specifiek design. Ook het met leder beklede stuurwiel bevat speciaal schuimrubber.
De nieuwe INITIALE PARIS zet het succesverhaal van bijzondere en opvallende Clio-uitvoeringen voort sinds de lancering van de Clio Baccara in 1991 en biedt automobilisten een unieke sfeer aan boord.
De nieuwe Clio bevindt zich in de voorhoede van zijn segment, met een draadloos oplaadsysteem voor de telefoon in het onderste gedeelte van de middenconsole. Plaats uw smartphone gewoon op de pad voor de versnellingshendel en deze laadt automatisch op.
Het nieuwe Renault EASY LINK-multimediaplatform is ergonomisch, intuïtief en modern. Het is compatibel met Android Auto en Apple CarPlay en wordt geleverd met een lay-out die lijkt op een smartphone. De nieuwe Clio-passagiers kunnen elk scherm personaliseren met widgets.
De nieuwe Clio is uitgerust met de grootste schermen (10 en 9.3 inch) in de voertuigcategorie. Op de schermen wordt het slimme 4G-verbonden 3D-navigatiesysteem weergegeven. Het systeem bevat Google (adreszoeken), TomTom (verkeersinformatie) en Coyote (gevarenzonewaarschuwingen) met automatische updates. De interface omvat ook automatische noodoproepen in geval van een ongeluk.
Deze nieuwe turbobenzinemotor met 90 pk/160 Nm maakt de gloednieuwe CLIO enorm responsief en flexibel terwijl het brandstofverbruik wordt beperkt. De distributieriem zorgt ervoor dat de onderhoudskosten laag blijven. Hij is beschikbaar:
met een handgeschakelde vijfversnellingsbak (99 g/CO2 - het beste niveau in zijn klasse);
met een automatische X-TRONIC-versnellingsbak (maximale flexibiliteit in de stad en een D-STEP-functie voor meer comfort);
De nieuwe CLIO E-TECH biedt de veelzijdigheid en hybride technologie van de CLIO én de expertise van Renault Z.E. met elektrisch rijden.
CLIO e-guide
Leer uw (toekomstige) nieuwe CLIO goed kennen en bekijk de informatieve video's van o.a. het interieur, het exterieur en de rijhulpsystemen op het YouTube-kanaal van Renault Nederland.