De nieuwe Clio E-Tech Hybrid combineert het beste van twee werelden: hij heeft zowel een elektrische motor als een verbrandingsmotor. Het resultaat: u verbruikt tot wel 40% minder brandstof dan bij een reguliere benzinemotor. De nieuwe Clio E-Tech hybrid beschikt bovendien over een 145 pk sterke motor. Hij is standaard luxe uitgerust met fijne opties én u heeft geen stekkers nodig bij het opladen.
De nieuwe Renault Clio vertaalt de nieuwe, mensgerichte en technologiegerichte ontwerpstijl van Renault. Het grondig vernieuwde front oogt expressief dankzij het nieuwe Renault logo. Deze vernieuwing weerspiegelt het doel van Renault om modernere, meer onderscheidende en duurzamere modellen te ontwikkelen, om mee te leven voor het leven, gebaseerd op zijn oude vertrouwde waarden. De nieuwe, kenmerkende verlichting – die uiteindelijk op alle modellen van Renault zal worden toegepast – past bij de nieuwe stijl en verenigt twee belangrijke eigenschappen: technologie en precisie.
Het interieur is opnieuw uitgevonden en voorzien van nieuwe bekleding en biomaterialen. Behalve dat de Clio volledig up-to-date is gemaakt, is ook de kwaliteit en de algehele interieurervaring aanzienlijk verbeterd. De nieuwe uitvoering Esprit Alpine staat garant voor een zowel sportieve als stijlvolle uitstraling en is de versie die het nieuwe tijdperk van de Clio het beste belichaamt.
De nieuw ontworpen voorzijde heeft een technologisch hoogwaardige uitstraling, met een vernieuwde lichtsignatuur die de nieuwe identiteit van het merk weerspiegelt. Tegelijkertijd zorgen de strakke en nauwkeurige lijnen voor een krachtigere uitstraling en wordt het karakter van een levendig statussymbool verder versterkt.
Tevens is de nieuwe Clio geüpdatet met nieuwe technologie en is de Renault Clio voor het eerst leverbaar in de uitvoering Esprit Alpine. Deze sportieve, stijlvolle en technisch hoogwaardige versie staat garant voor een intense beleving die alles omvat waar de Renaulution voor staat.
Renault startte in 2020 met de levering van de E-Tech full hybrid-aandrijflijn in diverse modellen, waaronder de Clio. Ook bij de nieuwe Clio vormt deze technologisch geavanceerde motorvariant het hoogtepunt in het gamma.
Deze aandrijflijn bevat meer dan 150 patenten en alle expertise die Renault heeft opgedaan in de Formule 1, vooral op het gebied van energieterugwinning. Deze technologie maakt de nieuwe Clio dynamischer en efficiënter tegelijk. De serie-parallelle architectuur combineert twee elektromotoren (een 36 kW aandrijfmotor en een 18 kW starter/generator) met een 1,6-liter viercilinder benzinemotor van 69 kW (94 pk), een intelligente multimode automatische transmissie zonder koppeling en een 1,2 kWh batterij.
De multimode transmissie heeft twee versnellingen voor de elektromotor en vier voor de benzinemotor. Deze versnellingen zijn op veertien manieren te combineren voor maximale efficiency. De Clio E-Tech full hybrid 145 wordt systematisch gestart door de primaire elektromotor en kan in de stad tot 80% van de rijtijd volledig elektrisch rijden. Daarmee kan een brandstofbesparing tot 40% worden bereikt vergeleken met een conventionele benzinemotor.
De batterijcapaciteit van de Clio E-Tech full hybrid 145 behoort tot de beste in zijn klasse. De regeneratieve remmen in combinatie met de hoge batterijcapaciteit en efficiënte aandrijftechniek helpen het energieverbruik te minimaliseren, wat resulteert in een beperkte CO2-uitstoot van 94 g/km, wat eveneens uitstekend is in dit segment. Daarnaast profiteer je van het geruisloze en plezierige rijgedrag van een elektrische auto, zonder de batterij te hoeven opladen bij een laadpunt.
De driecilinder turbobenzinemotor met 66 kW (90 pk) en 160 Nm koppel in de Clio TCe 90 – die is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak – is een beproefde krachtbron met soepele en aansprekende prestaties die met zijn verbruikswaarden behoort tot de beste in zijn klasse.