Het beste van bedrijfswagens en 100% elektrische Renault-auto's in één. Met de Renault MASTER Z.E. bouwt Renault Pro+ verder op zijn expertise en leidende positie op het gebied van elektrisch aangedreven auto’s. De MASTER Z.E. wordt in Frankrijk geproduceerd, in samenwerking met PVI (Power Vehicle Innovation), een Franse onderneming gespecialiseerd in elektrische mobiliteit. De MASTER Z.E. tilt het leveren van goederen in de stad naar een nieuw en hoger niveau. Vloeiend rijden, zonder uitstoot, zonder geluid van de motor en zonder te hoeven schakelen. Lees hier meer over zakelijk elektrisch rijden.

Renault MASTER Z.E.
De Renault MASTER Z.E. geeft uw ritten een boost

De MASTER Z.E. is uitermate geschikt voor leveringen in en buiten de stad. Met zijn praktische design, op maat gemaakte interieur en ergonomische instrumentenpaneel verhoog u uw efficiency.

De Renault MASTER Z.E. geeft uw ritten een boost

De MASTER Z.E. is uitermate geschikt voor leveringen in en buiten de stad. Met zijn praktische design, op maat gemaakte interieur en ergonomische instrumentenpaneel verhoog u uw efficiency.

  • De Renault Master Z.E. is uitgerust met de Z.E. 33-batterij (33 kWh).
  • Deze nieuwe batterij is door Renault ontwikkeld in samenwerking met LG Chem. Een belangrijke innovatie is de hoge energiedichtheid die is bereikt door de verbeterde chemie in de cellen.
  • De Renault Master Z.E. wordt aangedreven door de zeer energie-efficiënte R75-elektromotor, met een vermogen van 76 pk (57 kW) en afkomstig uit de ZOE. De motor wordt geproduceerd in de Renault fabriek in het Franse Cléon en heeft zijn betrouwbaarheid al ruimschoots bewezen. Met deze motor is de Renault Master Z.E. ideaal voor bestelwerk in en rond de stad. De Renault Master Z.E. heeft een topsnelheid van 115 km/u, afhankelijk van de behoeften van de klant kan de topsnelheid worden aangepast.
  • De Renault Master Z.E. heeft een actieradius van 200 kilometer volgens de NEDC-norm3, waarmee hij bij uitstek geschikt is voor dagelijkse aflevering van pakketten in stadscentra.
  • De batterij is met de 7 kW Wall Box binnen zes uur volledig op te laden.
  • Direct na zijn introductie is een aantal voorzieningen specifiek voor de Renault Master Z.E. verkrijgbaar: R-LINK met connected services, pre-conditioning, Z.E. Voice (waarschuwingssysteem voor voetgangers) en een snelheidsbegrenzerfunctie voor wagenparkbeheerders, waarmee de beheerder de topsnelheid van de auto’s kan begrenzen om de actieradius op peil te houden.
Renault MASTER Z.E.
De Renault MASTER Z.E. behoudt toonaangevende kwaliteiten

De Renault MASTER Z.E. is niet zomaar een modelvariant, maar een reeks bedrijfswagens die voldoet aan de meest uiteenlopende eisen van de gebruikers. De MASTER Z.E. is er in vier versies, drie lengten en twee hoogten (L1H1, L2H2 en L3H2 en L3 Platform Cabine voor ombouw).

Technisch gezien was de montage van een elektromotor en een batterij in een zware bedrijfswagen een bijzondere uitdaging. Renault gebruikte al zijn expertise om met de montage van de elektrische aandrijflijn niets af te doen aan de kwaliteiten van de oorspronkelijke Master, zoals zijn laadvermogen. Het doel was daarbij duidelijk: te voldoen aan alle eisen die worden gesteld bij aflevering in stadscentra.

  • De laadruimte is identiek aan die van de Master met verbrandingsmotor, want de 33 kW batterij is geplaatst onder de carrosserie. Het laadvolume van de Renault Master Z.E. bedraagt, afhankelijk van de configuratie, van 8 tot 22 m3.
  • De bestelversies van de Renault Master Z.E. hebben een inhoud van 8 tot 13 m3. De L3H2-versie heeft een laadvloer van 3,73 meter lang, een hoogte van 1,89 meter en een nuttige breedte van 1,76 meter (1,38 meter tussen de wielkasten).
  • Met een laadvermogen van 1.400 kg (zonder aanpassingen) is de L3 Platform Cabine versie met vlakke laadvloer geschikt voor talrijke conversies. De belangrijkste is een polyvolume laadruimte van tot wel 22 m3. De Renault Master Z.E. gesloten bestelversie heeft een laadvermogen van 1.000 tot 1.100 kg (afhankelijk van de versie), geschikt voor de meeste klanten die de auto inzetten voor pakketbezorging.
  • De laaddrempel is een van de laagste in het segment: 55,7 cm. De deuren draaien tot 270 graden open voor gemakkelijk in- en uitladen.
  • Met de optionele Wide View-spiegel (om dode hoeken te verminderen), een achteruitrijcamera en de parkeersensoren is de Renault Master Z.E. de ideale partner voor afleveringen in de binnenstad.
  • Het is niet nodig om offers op het gebied van ergonomie of comfort te brengen. De Renault Master Z.E. biedt ook maximaal comfort voor zowel de bestuurder als de voorpassagiers, als een kantoor op wielen en met talloze ergonomische bergruimten. De Renault Master Z.E. biedt tevens de uitzonderlijk goede wegligging van de bedrijfswagen waarop hij gebaseerd is.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Renault MASTER Z.E.
Een nieuwe Renault MASTER Z.E. voor iedereen. De bedrijfswagen is beschikbaar in drie lengtes, van 5,04 m tot 6,19 m en met twee hoogtes, van 2,3 m tot 2,49 m. Bij de versie met de platformcabine zijn er vele conversies mogelijk: zo kan er een carrosserie met een groot volume worden gebruikt, zodat u tot wel 22 m³ kunt vervoeren.

MASTER Z.E. - Elektrische motor

Elektrische motor van 57 kW

Een motor die 100% van Renault is: de nieuwste motor van 57 kW van de MASTER Z.E. is gebaseerd op de R75-motor uit de nieuwe ZOE. De motor wordt gemaakt in Frankrijk, in de Renault-fabriek in Cléon (de belangrijkste fabriek van de groep voor de productie van motoren en versnellingsbakken, met een aanzienlijke toegevoegde waarde).

De technologieën die erin zitten, bieden elk dag opnieuw de voordelen van elektrische mobiliteit: nul geluid, nul uitstoot, maar wel 100% efficiënt en 100% rijplezier. Dankzij de automatische transmissie zonder versnellingen kunt u met de nieuwe MASTER Z.E. uitstekend versnellen én profiteert u van comfort en een vloeiend verlopende rit!


Z.E. 33-batterij

De Z.E. 33-batterij in de nieuwe MASTER Z.E. is voorzien van een enorme innovatie: energiedichtheid zonder aanvullende modules. Door de chemische samenstelling van de cellen te verbeteren, hebben de technici van Renault ervoor gezorgd dat de energieopslagcapaciteit is vergroot zonder het volume te hoeven vergroten.