Op deze pagina vindt u alle informatie over laadpunten, laadpassen en alles wat er nodig is om uw elektrische of plug-in hybride auto bij u thuis op te laden. Terwolde heeft alle kennis over het laden en de laadoplossing in huis en helpt u bij het maken van de juiste keus, met de laadoplossing die het beste bij u past. De scherp geprijsde Terwolde laadoplossing is een investering voor de langere termijn. Het is een eenmalige aanschaf waarmee u jarenlang uw elektrische of plug-in hybride auto thuis kunt opladen. Wij leveren onze laadoplossingen samen met Eneco eMobility.
Tussen het moment dat u de uitnodiging voor de online aanvraagomgeving krijgt en het moment dat het laadpunt volledig geïnstalleerd is, zit ongeveer 4-8 weken.
Laad uw nieuwe elektrische of plug-in hybride auto op via uw eigen laadpunt. Zo hoeft u niet meer te zoeken naar een parkeerplaats met laadmogelijkheid rondom uw huis en heeft u altijd plek. Bovendien is laden via uw eigen laadpaal de goedkoopste manier van laden.
Met de gratis of optionele Europese Terwolde laadpas kunt u uw elektrische of plug-in hybride auto bij u thuis en op meer dan 200.000 andere laadpunten in Europa opladen. Heeft u geen eigen laadpunt? Dan kunt u voor €3,- in de maand een eigen laadpas aanschaffen. Hiermee kunt u de auto toch op de meer dan 200.000 andere laadpunten in Europa opladen.
Voor deze laadoplossing dient u te beschikken over een eigen oprit of eigen grond. Het laadpunt wordt aangesloten op uw meterkast. Het laadpunt moet de gewenste stroomcapaciteit vanuit de meterkast kunnen leveren. Een huis kan een 1-fasemeterkast of een 3-fasemeterkast hebben. Nieuwbouwhuizen beschikken vaak over een 3-fasemeterkast. Voor de aansluiting van het laadpunt hoeft er dan vaak weinig tot niets te worden aangepast. Oudere huizen hebben vaak nog een 1-fasemeterkast met iets minder vermogen. Daarom moet deze meterkast geschikt gemaakt worden voor het laadpunt. Het kan verstandig zijn om een 1-fasemeterkast te verzwaren en zo de hoeveelheid stroom die het huis binnenkomt te vergroten. Of er kan gekozen worden voor Dynamic Home Load Balancing. Dit is een slimme techniek waarbij de laadsnelheid automatisch wordt afgestemd op het huishoudelijke verbruik. Hierdoor is de laadoplossing geschikt voor iedere meterkast. Namens Terwolde neemt Eneco eMobility, na de bestelling, contact met u op om de laadoplossing af te stemmen op uw thuissituatie.*
*Indien er extra werk nodig is, zoals het verzwaren van de meterkast of Home Load Balancing, worden hiervoor extra kosten gerekend. Ook dit stemt Eneco eMobility met u af. Installatie gaat uit van een Futureproof voorbereiding, maar zal aangesloten worden op 1-fase, wanneer een 3-fase aansluiting gewenst is dan kan u dit afstemmen met Eneco eMobility.
Kiest u voor de voordelige Terwolde laadoplossing, dan kiest u voor kwaliteit en optimale service.
Eneco eMobility is dé laaddienstverlener die zekerheid en slimme oplossingen biedt voor thuis en op het werk. Met onze kennis en expertise helpen wij onze klanten al meer dan tien jaar moeiteloos om te schakelen naar elektrisch rijden. Met een laadpunt van Eneco eMobility laadt u altijd op 100% duurzame stroom afkomstig van de zon en de wind. Op die manier draagt u optimaal bij aan een schonere wereld.
Terwolde is officiële dealer van Renault en Dacia met negen vestigingen in Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Flevoland. Hierdoor kunnen we klanten een ruime keuze aan producten en diensten bieden. Terwolde is een gevestigde naam in het Nederlandse landschap van autodealers en daar zijn we trots op. Voor onze elektrische modellen helpen wij onze klanten graag met een compleet pakket, inclusief laadoplossing. Deze scherp geprijsde laadoplossingen leveren wij samen met Eneco eMobility.
Ja, in principe kan deze laadpaal aangesloten worden op de meterkast. Voorafgaand aan de installatie neemt Eneco eMobility contact met u op om de huidige situatie te bespreken. Zij willen bijvoorbeeld van te voren weten wat voor aansluiting u heeft.
Het kan zijn dat de monteur load balancing aanraadt, vooral bij oudere huizen of meterkasten. Load balancing verzorgt de verdeling van de elektriciteit op het moment dat er verschillende apparaten binnen een groep worden gebruikt. Dit voorkomt overbelasting van het stroomnet van het huis. Load balancing is optioneel, hier wordt een meerprijs van € 133,- incl.BTW voor gerekend.
Een andere mogelijkheid is het verzwaren van de meterkast. Dit zorgt ervoor dat uw aansluiting meer stroom kan leveren. Hierover kan Eneco eMobility u meer vertellen.
Kiest u voor een laadoplossing van Terwolde en Eneco eMobility, dan brengt Eneco eerst uw thuissituatie in kaart. Er wordt dan gekeken of een verzwaring van de meterkast nodig is. Hiermee kan de meterkast meer en sneller stroom leveren. Ook kan Eneco adviseren over optimalisatie van het stroomverbruik door middel van Dynamic Load Balancing.
Ja, er is een mogelijkheid van een montage op een paal met een meerprijs van € 200,-. U dient in dat geval wel te beschikken over een eigen oprit of andere plek waar de laadpaal geïnstalleerd kan worden.
Het laden van uw auto stopt automatisch. Op deze manier behoudt de batterij zijn kwaliteit en wordt de meterkast niet overvraagt. Heeft u de My Renault-app, die verbonden is met uw Renault of Dacia, kunt u het batterijpercentage aflezen en zien hoeveel km-er u hiermee kunt rijden.
De laadoplossingen die wij aanbieden gaan uit van een laadcapaciteit van 11 kW (1-fase aansluiting). Wanneer een 22 kW (3-fase aansluiting) gewenst is, dan kunt u dit afstemmen met Eneco eMobility.
Hoe lang het duurt om uw auto op te laden, is afhankelijk van verschillende factoren. Het ligt aan de accucapaciteit van uw auto, de capaciteit van uw meterkast en een eventuele begrenzing van de laadpaal. We geven u graag uitleg hierover, want elke thuissituatie is uniek. Lees hier meer op het opladen van een elektrische auto.
Nee, u hoeft geen klant te zijn bij Eneco om de laadoplossing van Terwolde te kunnen afnemen.
De kosten voor het laden van een elektrische auto hangt van verschillende factoren af. Zoals bijvoorbeeld de energieleverancier. Iedere leverancier kan een ander stroomtarief hanteren. De goedkoopste optie is het opladen bij u thuis of op het werk. Bij een publiek oplaadpunt kunnen de kosten hoger zijn, omdat de aanbieder de investering van de laadpaal wil terugverdienen.
Ja, dat kan. Wanneer u een elektrische Renault of Dacia bij ons koopt, maar geen laadpaal, kunt u een aparte Terwolde-laadpas aanvragen. Hiermee kunt u uw auto bij 200.000 openbare laadpunten in Europa opladen.
Ook wanneer u een Basis Wallbox van Vestel bij ons koopt, kunt u een aparte Terwolde-laadpas aanvragen. Let op: Schaft u bij ons de Premium Wallbox van Alfen aan, dan krijgt u automatisch een laadpas. U hoeft de pas in dat geval dus niet apart aan te vragen.