De nieuwe Sandero heeft een uniek, modern, solide en volledig nieuw exterieurdesign. Dacia houdt met nagenoeg gelijk gebleven afmetingen vast aan de succesformule: compact van buiten en nog meer ruimte van binnen voor nog meer veelzijdigheid.
Met zijn geaccentueerde schouders en wielkasten heeft de nieuwe Sandero een sterke en stoere persoonlijkheid. Toch zijn de lijnen meer afgerond, met een vlakkere voorruit, een lager dak (1 tot 2 cm) en een vloeiende daklijn met radioantenne aan het eind. De bodemvrijheid is ongewijzigd (133 mm beladen). Bovendien oogt de nieuwe Sandero lager dankzij de grotere spoorbreedte en verder naar buiten geplaatste wielen.
De koplampen en achterlichten tonen het nieuwe Y-vormige LED-lichtsignatuur van Dacia, die de nieuwe Sandero een sterke identiteit geeft. Zowel voor als achter strekt een horizontale lijn zich uit tot in de LED-verlichting, waarmee de auto groter overkomt. De automatische LED-koplampen, voor ieder uitrustingsniveau standaard, verhogen de zichtbaarheid in het donker. De koplampen schijnen 37% verder en hebben een 9% bredere lichtstraal.
De uitgesproken wielkasten bieden plaats aan 15- of 16-inch wielen, die verder naar buiten zijn geplaatst. Vanaf het tweede uitrustingsniveau zijn ‘Flexwheels’ leverbaar, die door hun design de uitstraling hebben van ‘echte’ lichtmetalen wielen. De Flexwheels zijn ook leverbaar in 16-inch. De grote bodemvrijheid (133 mm) maakt de Sandero geschikt voor veelzijdig gebruik.
Het design van de portiergrepen toont een focus op kwaliteit en meer ergonomie. Alle uitvoeringen hebben nu een elektrische ontgrendeling onderaan de achterklep. Dat ziet er niet alleen goed uit, maar is ook heel praktisch. De nieuwe vorm van de portieren en buitenspiegels verbeteren de aerodynamica en verminderen tegelijkertijd het windgeruis voor de inzittenden. Het dashboard is voorzien van een met stof beklede inleg en volledig nieuw vormgegeven luchtroosters. Dacia verbetert voelbaar de kwaliteit door het plezierige te combineren met het praktische.
ECO-G (LPG) scheelt niet alleen in de brandstofkosten. Alle ECO-G modellen zijn nu ook tijdelijk leverbaar met 5 jaar garantie.
Is er nog meer voordeel te behalen? Jazeker! De Dacia-dealer kan de ECO-G modellen snel leveren. Zo rijdt u dus nog sneller weg in uw nieuwe Dacia.
De Sandero Essential is standaard uitgerust met het multimediasysteem “Media Control”, met o.a. radio DAB+, Bluetooth en een USB-aansluiting, elektrisch bedienbare ramen voor, 15” stalen wielen met wieldoppen, een in hoogte verstelbaar stuur en standaard dagrijverlichting.
Daar bovenop voegt de Sandero Comfort een handmatig bedienbare airconditioning, het multimediasysteem “Media Display” met een 8-inch touchscreen, radio DAB+, Bluetooth, USB aansluiting en Smartphone replicatie ondersteund door Android Auto- en Apple CarPlay, elektrisch bedienbare ramen achter, regen- en lichtsensor, met leer omkleed stuurwiel dat in hoogte en diepte verstelbaar is, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels en mistlampen voor.
Wilt u de zekerheid van het rijden in een nieuwe auto? Maar ook nog ruimte voor alle andere leuke dingen in het leven? Dacia biedt u de mogelijkheid met Private Lease of met Financiering van uw nieuwe Dacia. Bekijk de mogelijkheden en ontdek wat bij u past!
Met het modulaire CMF-platform en innovatieve elektronicadesign is de nieuwe Sandero voorzien van de nieuwste bestuurdersassistentiesystemen (Advanced Driver Assistance Safety – oftewel ADAS) en veiligheidsuitrusting.
De nieuwe Sandero is het eerste Dacia-modellen die profiteert van een modulair CMF-platform. Dat biedt superieure sterkte en stevigheid en vergroot de bescherming bij een aanrijding. Het betreft zowel de motorruimte (gloednieuwe dwarsdragers en steunen in de onderste structuur) en het inzittendencompartiment. De nieuwe druksensoren en G-sensoren bij de portieren zijn in staat om al vroeg een zijdelingse aanrijding te herkennen. Daardoor kunnen de nieuwe gordijn- en zijairbags sneller activeren en meer bescherming bieden.
De nieuwe Sandero is voorzien van de volgende standaarduitrusting: zes airbags, spankrachtbegrenzers op de gordels, gordelspanners voor en achter en een noodoproepsysteem (SOS-knop vlak bij de interieurverlichting boven de voorruit).
Het frame van de nieuwe voorstoelen is verbeterd en er zijn anti-whiplash-hoofdsteunen gemonteerd die nog betere bescherming bieden.
De nieuwe Sandero is standaard voorzien van automatische verlichting en, afhankelijk van het uitrustingsniveau, automatische ruitenwissers. De LED-koplampen verbeteren de zichtbaarheid en schijnen 37% verder (110 m) en 9% breder (24 m) vergeleken met de halogeenkoplampen van de vorige Sandero.
Behalve de snelheidsbegrenzer, het ESP-systeem en de op het stuurwiel geplaatste schakelaar voor de cruise control zijn de nieuwe Sandero, Sandero Stepway evoorzien van state-of-the-art bestuurdersassistentiesystemen:
Emergency Brake Assist: dit is actief tussen 7 en 170 km/u. Een radarsensor aan de voorkant van de auto registreert de afstand tot de voorganger (stilstand of rijdend). Als er een risico is op een aanrijding, dan activeert het systeem een hoorbare en visuele waarschuwing, voordat:
de remkracht wordt verhoogd als de bestuurder al remt maar er nog steeds een risico is op een aanrijding;
het remsysteem automatisch (sterker) wordt geactiveerd als de bestuurder niet of te laat remt.
Blind Spot Warning: dit is actief van 30 tot 140 km/u en waarschuwt de bestuurder voor aanrijdingen met een voertuig naast of achter de auto bij het wisselen van rijstrook. Een ultrasoon detectiesysteem met vier sensoren (twee voor, twee achter) detecteert bewegende objecten, waaronder auto’s en (motor)fietsen, die zich in de dode hoek van de bestuurder bevinden. Een LED-lampje in de betreffende buitenspiegel knippert dan.
Park Assist: dit systeem bestaat naar wens uit parkeersensoren achter, parkeersensoren voor, een achteruitrijcamera, dynamische hulplijnen en hoorbare waarschuwingen om te helpen met manoeuvreren. Samen met de Blind Spot Warning zitten al deze opties in een optiepakket.
Hill Start Assist: dit voorkomt dat de auto achteruitrolt op een helling. Het systeem blijft twee seconden actief nadat de bestuurder zijn voet van het rempedaal haalt.
Beperk uw verbruik en houd uw onderhoudsbudget in de hand met onze motoren die perfect afgestemd zijn op uw dagelijkse leven.
De nieuwe Sandero is nu ook beschikbaar met een LPG-motor, oftewel Bi-Fuel. De Bi-Fuel-motor wordt ingebouwd tijdens het bouwen van de auto. De motor is veilig en zuinig en biedt dus een schoner en milieuvriendelijker alternatief. Met deze oplossing houdt u de brandstofkosten laag én verlaagt u de CO2-uitstoot. De auto heeft 2 brandstoftanks, één voor benzine en één voor LPG. Dit maakt de actieradius van uw nieuwe Sandero stukken groter. Dankzij de turbo en 100 pk rijdt u met de Bi-Fuel-motor voordelig én lekker vlot.
De nieuwe Sandero heeft een benzinemotor met een roetfilter die voldoet aan de geldende Euro6-normen. Zo biedt hij niet alleen comfort maar is hij ook beter voor het milieu.
Deze turbomotor van de nieuwste generatie met 3 cilinders en 90 pk is beschikbaar met een handgeschakelde versnellingsbak. De motor is uitermate responsief en rijdt zeer fijn.
Deze turbomotor met 3 cilinders en 90 pk wordt gecombineerd met een automatische CVT-versnellingsbak van de nieuwe generatie. Deze versie schakelt lekker vlot, en zorgt ervoor dat u snel kunt starten en vloeiend kunt versnellen.
Het Media Control system omvat twee speakers, een Bluetooth- en USB-verbinding en het 3,5-inch digitale TFT-display tussen de tellers. Ook de radio-instellingen worden daar getoond.
Een smartphone kan gemakkelijk geplaatst worden op het dashboard en gebruikt worden als afstandsbediening voor het Media Control systeem. Via de gratis Dacia Media Control app en een Bluetooth- of USB-verbinding biedt het systeem eenvoudig toegang tot de radio, muziek, oproepen, berichten, navigatie-apps en vele andere uitrusting zoals Siri- en Android-stemherkenning.
Ook zonder een smartphone te verbinden met het Media Control systeem zijn radio en het afspelen van bestanden via de USB-poort beschikbaar. De radiobediening zit binnen handbereik op het stuurwiel en het keuzemenu is te bedienen via de knoppen direct daarachter.
Met Media Display is de middenconsole voorzien van een groot, hoog geplaatst 8-inch touchscreen. Het interieur is voorzien van vier speakers. Het scherm is licht naar de bestuurder gedraaid voor een betere zichtbaarheid en ergonomie. Het design is strak en de intuïtieve, makkelijk te gebruiken interface is compatible met Bluetooth en de Android Auto- en Apple CarPlay-systemen voor smartphones. Een nieuw ‘automenu’ biedt toegang tot specifieke instellingen voor de bestuurdersassistentiesystemen.
Media Nav biedt als extra een multimediasysteem dat is voorzien van ingebouwde navigatie en draadloze verbinding voor Apple CarPlay en Android Auto. Ook telt het geluidssysteem zes speakers.